2013. július 21., vasárnap

Cinque Terre - Genova 2.nap

Héhahó Mindenki!

Fantasztikus napunk volt, a már említett Cinque Terre-t látogattuk meg. Eme elnevezés szó szerint azt jelenti "Öt föld", valójában pedig öt kis falucska, ahova bizony autóval nem lehet betérést nyerni, mert védett területnek számít, hiszen az UNESCO világörökség része. Még otthon meglestük a vaporetto-k indulását, így tudtuk, hogy a számunkra megfelelő hajócska, 10-kor indul La Spezia-ból. Ezért korán keltünk, megreggeliztük (szuper reggelink volt a Hotel Toscaniniben) és aztán fél 8 után útra keltünk.
120 km-t daráltunk ma La Speziáig, ami nem volt sok időben, de a parkolással sikerült elszöszölnünk. Megkérdeztem ugyanis két olaszt, hogy hol és mennyit kell fizetni, akiktől megtudtuk, hogy mivel vasárnap van, ezért a kék és fehér festésű parkolóhelyen ingyenes a parkolás, ami azért is jó kis infó,mert amúgy óránként kb 1,5-2 euró lenne. Na sikeresen találtunk kb 5-10percre a kikötőtől egy parkolóhelyet (amúgy rengetegen voltak) és indultunk a hajó felé.
La Spezia kikötő

Vettünk oda-vissza jegyet (andata e ritorno) Cinque Terre 5 földjére azaz Portovenere, Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza és Monterosso al mare- hoz. A jegyünk felhatalmazott bennünket a ki és be- szálláshoz, azaz ott álltunk meg,ahol akartunk és később aztán minden további nélkül fel is szállhatunk, hogy tovább menjünk. Ez így 27 euró volt per koponya, amiről azt kell tudni, hogy hétköznap ugyanez oda és vissza 25 euróba kerül. Szóval a parkolást meglehet spórolni, de így egy 2 eurót sajnos veszíthetünk.
Íme pár fotó a hajóról és rólunk
(kattintás a képre és nagyobb lesz:) a vár Portovenere megállónál található)

Mi Vernazza-t választottuk meg először megállónk helyéül, azért, mert azt olvastuk az interneten, hogy ez a legszebb. Hát igen a legszebb a legszubjektívabb dolog a világon:) Így bátorkodtam én is megválasztani az één legszebbemet, ami nem volt más, mint Manarola:)
Egy kicsit azért itt is elidőztünk Vernazza-n és megcsodáltuk a színes épületeket.
Eztáán pedig Manarola-ra esett a választásunk, így itt is kiszálltunk és eltöltöttünk egy kis időt...:) a hajózás amúgy normalmente mind az 5 földet megtekintve 2 óra, mivel mindenhol megállunk,megvárjuk hogy be- és kiszálljanak az emberkék, így nem is csoda!:) Ebédre (rajtam kívül mindenki) halat vagy tenger gyümölcseit evett :)
Külön fantörpikus dolog volt, hogy fürödni is volt szerencsénk a jég hideg Ligur-tengerben:) Hál'Isten gyorsan megszoktuk a hideget és úszkáltunk is sokat :) a nap meg csak tűzött és tűzött, engem olyan pirospozsgásan megsütött, mint nyári meleg napsugár a gönci kajszibarackot :)
Összefoglalva tényleg különleges élmény volt, mert érdekes látványt nyújtanak a színes épületek, a megbújt éttermek, hemzsegő turisták és persze a gyönyörű, tiszta tengervíz, ami mind eme 5 falucska varázsát alkotják :) Kétségtelen, hogy megéri ellátogatni, hiszen hajóval élmény lehet bejárni mindenkinek :)
Esténket Genovában töltöttük, a szállás rendben van:) Vacsoráztunk még utoljára olasz földön (spagettit, pizzát és focacccinit) hiszen holnap ilyenkor már Monte Carlo-ban éjszakázunk:)
Puszi mindenkinek!:)

1. Nagyon szépek a képek! Emlékeztet arra, mikor én voltam anno Velencében! Vissza húz a szívem, talán jövőre összejön! :) Jó utat Nektek! :)

2. Köszönjük szépen:) a szép képek főként a szép helyeknek köszönhetők :P :) sok pusziii:)